“Aku tahu mentua tak suka aku, tapi keadaan lebih keruh bila isteri adik ipar mula sebar…”

Oleh MAISARAH AISYA

Setiap manusia pastinya ada rasa tidak puas hati namun tidaklah sampai membenci tapi ada juga yang sengaja mencucuk sarang tebuan.

Seorang wanita tidak pernah mengambil tahu apa yang dikatakan mentua kepada dirinya, semuanye terbongkar selepas adik iparnya berkahwin.

Lebih mengeruhkan keadaan isteri kepada adik ipar itu sebenarnya talam dua muka dan suka menambah untuk menyedapkan ceritanya.

“Saya ada adalah menantu sulung (kak ipar). Sepanjang saya jadi menantu dan kak ipar dalam keluarga tu saya tak pernah tahu apa yang dorang cakap pasal saya.

Cuma saya ada dengar sipi sipi je dan saya jenis malas nak ambil port. So saya hanya berdiam diri tanpa mengadu dengan suami.

Senang cerita suami saya ni anak mak. Sebelum ni pernah sekali mengadu dengan suami apa yang mak dia buat kat saya, tapi sebaliknya saya yang disalahkan balik.

Baca Artikel Penuh