Azalina lied, PAC no. 2 confirms not told of ‘edited’ 1MDB report, says Kit Siang


DAP leader Lim Kit Siang today said he had been informed by the deputy chairman of the Public Accounts Committee (PAC) that its members were in the dark about deleted lines from the report on 1Malaysia Development Berhad (1MDB), challenging a claim by Minister in the Prime Minister’s Department, Datuk Azalina Othman Said.
“I have received confirmation from the Deputy Chairman of PAC, Dr. Tan Seng Giaw (Kepong) that PAC members were never informed about the matter by the PAC Chairman on April 6 and that Azalina had told a lie in Parliament,” said Lim in a statement.
As such, he said Azalina should be referred to the the Committee of Privileges for lying in Parliament.
“Or would there be an acting minister in the PM’s Department appointed to be in charge of parliamentary affairs to refer Azalina to Committee of Privileges?”
Azalina had today denied that she had lied to Parliament for saying that PAC members had been informed about the omission in the report, as charged by PAC member and DAP’s Petaling Jaya Utara MP, Tony Pua.
Pua had expressed shock that two lines in the report were removed by PAC chairman Datuk Hasan Arifin.
The deleted lines were on the central bank’s information that Good Star Ltd, which received more than US$1 billion from the 1MDB-PetroSaudi joint venture, was owned by an individual and not linked to PetroSaudi as claimed.
Good Star Ltd is said to be owned by Penang billionaire Jho Low.
“Why is Azalina trying to hide the fact that the ‘mover and shaker’ of 1MDB, Penang billionaire Jho Low, was in fact the owner of Good Star Ltd and even more important, why a  cabinet minister is still involved in a conspiracy of silence to hide the true facts of the RM50-55 billion 1MDB global financial scandal from Members of Parliament and 30 million Malaysians – when it is the subject of international investigation by about eight different countries?” asked Lim.
He said the act of deleting the lines only confirmed the allegations published by Sarawak Report, The Edge, The Wall Street Journal as well as from the opposition.