“Muntah darah bila dia tunjuk janin gugur, ini terjadi sebab dia rapat dengan mentua”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita mula merasa ada sesuatu yang tidak kena apabila pekerja yang baru sahaja diambilnya terlalu rapat dengan mentua.

Cuba sehabis baik untuk bersangka baik, wanita tersebut langsung tidak menyangka bahawa pekerjanya itu sanggup berbuat perkara sumbang dengan mentua sendiri.

Berharap kejadian ini dijadikan sebagai pengajaran, berikut perkongsian seorang majikan yang nekad membongkar kegiatan sumbang pekerjanya dengan mentua.

“Aku ingin ceritakan kisah seorang wanita yang diberi nama X. Mula kenal dia tahun lepas. Berkongsi tempat kerja yang sama. Aku ambil dia berkerja sebab terdesak nak dapatkan pekerja. Tetapi minggu pertama dia kerja, sudah nampak perkara tak kena. Sudahlah keluarga mentua X ini suka melepak di tempat kerja.

“Aku sampai semak kepala tengok hari-hari. Pernah beritahu X, aku tak suka tengok perkara ini. Bagiku, tempat kerja bukanlah lokasi untuk keluarga atau kawan-kawan lepak. Tetapi aku tengok, hubungan X dengan bapa mertua dia ini pelik. Sampaikan pekerja-pekerja aku yang baru pun perasan.

“Mereka menemui aku dan katakan pendapat yang sama, ada benda pelik antara X dengan bapa mentua dia. Aku pesan pada para pekerja, tak baik fikir bukan-bukan. Sebab dalam kepala otak aku cuma satu iaitu hubungan menantu dengan mentua tiadak akan putus walaupun sudah bercerai.

Baca Artikel Penuh