“Takut beritahu mak yang aku bercinta dengan duda, 2 anak dia lagi tua dari aku!”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita berusia 28 tahun tidak pernah menyangka bahawa dirinya bakal jatuh cinta dengan seorang duda yang sudah mempunyai tiga orang anak.

Menjalinkan hubungan secara rahsia, wanita tersebut merasa khuatir jika ahli keluarganya tidak dapat menerima kehadiran duda yang sebaya dengan ibunya itu.

Wanita dikenali sebagai Puteri itu juga tidak yakin bahawa dia sudah bersedia untuk menjadi ibu tiri kepada anak kekasihnya yang lebih berusia daripada dirinya.

Belum membuat keputusan untuk menentukan masa depannya, berikut adalah perkongsian daripada Puteri yang masih buntu dengan pilihannya.

“Aku Puteri, berumur 28 tahun yang bekerja sektor kerajaan. Aku dari latar belakang keluarga yang agak konservatif. Aku ada kawan perempuan yang sangat rapat. Sampai ke keluarga dia, semua aku kenal dan mereka juga kenal aku. Perbezaan umur aku dengan kawan itu agak jauh. Dekat 20 tahun juga. 

“Tetapi perbezaan itu kami tak rasa. Dia belum kahwin. Kami dan kawan-kawan yang lain memang selalu jadikan dia rujukan. Kawan aku itu mempunyai pengetahuan dalam banyak perkara. Tetapi masalahnya aku dah jatuh cinta dengan abang dia yang sebaya dengan mak aku. Abang kawan aku itu duda.

Baca Artikel Penuh