“Aku menyesal rampas kekasih orang sampai jadi suami, terbongkar rupanya dia..”

Oleh WAN SITI AMINAH

Hanya kerana rasa kasih yang mendalam terhadap seorang pemuda, wanita ini tergamak merampas kekasih orang untuk dijadikan suami.

Walaupun berjaya melangsungkan perkahwinan selepas mengatur pelbagai strategi, rumah tangga wanita itu bagaimanapun retak selepas hanya enam bulan menikah.

Mana tidaknya, lelaki berkenaan masih menyebut nama kekasihnya malah tidak berhenti memuji wanita tersebut di depan isterinya semata-mata untuk menyakitkan hati.

Rasa menyesal mula timbul di lubuk hati, berikut kami kongsikan luahan seorang wanita dikenali sebagai Nur yang masih mahu menyelamatkan rumah tangganya.

“Assalamualaikum semua. Nama aku Nur, berusia 28 tahun. Aku mahukan pendapat kamu semua. Sebenarnya dari mula, hanya aku yang inginkan suami. Dia tak memilih aku pun dari awal. Rasanya ini kesilapanku. Kami sama-sama bekerja dalam sektor kerajaan, tetapi berlainan kementerian.

“Kenal dengan dia dari umur 18. Tetapi setakat kenal macam itu sahajalah. Suami itu bekas rakan sekelas saya. Selepas itu kami terputus hubungan. Sewaktu itu, dia sudah ada teman wanita. Saya juga ada kekasih. Kemudian pada tahun 2022 yang lalu, kami terjumpa semula.

Baca Artikel Penuh