“Lelaki dicintai akhirnya melamar aku. Macam mana nak cakap aku dah ada suami?”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita tidak dapat menahan sunyi apabila ditinggalkan suami untuk bekerja dalam industri minyak dan gas di luar pesisiran pantai (offshore).

Memuat naik aplikasi janji temu (dating) bagi mengisi rasa kekosongan di hati, wanita yang dikenali sebagai Sally itu mula rasa seronok apabila ditemani lelaki tak dikenali.

Walaupun sering dihubungi suaminya, Sally masih belum rasa puas hingga akhirnya dipertemukan dengan seorang lelaki bujang yang berjaya menambat hati sepinya itu.

Rasa insaf bagaimanapun mula timbul di diri Sally setelah lelaki itu meluahkan hasrat untuk melamarnya menjadi isteri yang sah tanpa mengetahui status perkahwinannya.

Bertekad untuk berubah, berikut perkongsian wanita yang memiliki kesedaran untuk menyelamatkan perkahwinan dan mencari kebahagiaan dalam rumah tangganya.

Salam semua, nama aku Sally. Aku seorang isteri kepada pekerja minyak dan gas (O&G). Tahukan, orang yang mencari rezeki dalam bidang itu akan bekerja di luar pesisir (offshore) berbulan lamanya. Pada awal perkahwinan sebenarnya kami hidup berdua. Bekerja juga di tempat yang sama. 

Baca Artikel Penuh