Selesa duduk di kaki lima jual kerepek depan bank, warga emas di Kelantan ini akui mampu raih RM15,000

Oleh KIM SYAZIE

Seorang wanita warga emas di Kota Bharu, Kelantan lebih selesa duduk di kaki lima sebuah bank selepas berupaya memperoleh pendapatan lumayan sehingga RM15,000 dari hasil menjual kerepek.

Wanita yang menjalankan aktiviti tersebut sejak tiga tahun lalu itu dilaporkan hanya berbekalkan kerepek untuk meraih simpati ramai.

Datang seawal jam 6 pagi dengan menunggang motosikal, Zaimah (bukan nama sebenar), 63, yang sebelum ini bekerja sebagai pengawal keselamatan di beberapa premis sanggup meninggalkan pekerjaan itu, lapor Harian Metro.

Akhbar itu melaporkan, pendapatan harian Zaimah tidak menentu iaitu antara RM200 hingga RM500 sehari namun jika bulan Ramadan, ia memberi kemewahan luar biasa buatnya serta pengemis lain kerana boleh mencecah RM800 sehari.

“Dulu saya kerja pengawal keselamatan dengan gaji lebih RM1,000 sebulan tapi sejak kebelakangan ini saya mengemis di kaki lima sebuah bank dan pendapatannya sangat luar biasa.

“Saya menunggang motosikal datang ke bank ini jam 6 pagi setiap hari dan menjelang tengah malam baru pulang ke rumah tidak jauh dari sini,” katanya yang memiliki tujuh anak, seperti dilapor.

Baca Artikel Penuh