“Suami hilang nafsu lepas 8 tahun kahwin, terkejut beruk bila tahu kolestrol tinggi jadi punca”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita mula mensyaki suami yang dikahwininya pada lapan tahun lalu mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain.

Bukanlah satu dakwaan yang langsung tidak berasas, suaminya itu sudah beberapa bulan cuba mengelak dan memberikan alasan untuk tidak menunaikan nafkah batin.

Tidak hanya sering terlelap di dalam bilik anak, lelaki itu juga tergamak bertindak membelakangkan isterinya setiap kali mereka berdua tidur di atas katil yang sama.

Enggan mengalah begitu sahaja, berikut perkongsian wanita dikenali sebagai Dee yang berjaya menyelamatkan perkahwinannya setelah berjumpa pakar perubatan.

“Aku sudah berkahwin lebih kurang lapan tahun. Anak tiga orang. Awal perkahwinan, bab nafkah batin ini memang tidak pernah ada masalah langsung. Tetapi selepas anak bertambah, semakin lama jadi semakin jarang. Nafkah zahir itu lagilah tiada masalah sebab suami memang seorang yang bertanggungjawab.

“Suami aku bukan jenis yang romantik. Bab ini aku tak makan hati. Janji dia baik dan dapat jaga aku serta anak-anak pun sudah bersyukur. Awalnya aku tak kisah apabila hubungan kelamin kami semakin jarang. Maklumlah, kadang penat kerja. Balik rumah kena urus anak-anak dan rumah. Jadi kalau tak ‘dapat’ selalu pun aku tak kisah.

Baca Artikel Penuh