“Suami tak mampu hidup tanpa aku, tapi dia tak sampai hati tinggalkan kekasihnya”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita langsung tidak menyangka aplikasi TikTok yang dimuat naik oleh suami rupanya menjadi punca keretakan dalam rumah tangganya.

Berniat untuk menggunakannya untuk menambah pendapatan, suaminya malah berlaku curang selepas berkenalan dengan seorang gadis melalui platform tersebut.

Keengganan wanita bernama Sha menemani suaminya membuat siaran langsung di TikTok pada awal pagi turut dijadikan alasan oleh lelaki itu untuk berlaku curang.

Berikut perkongsian Sha yang memerlukan bantuan untuk membuat keputusan selepas suaminya lebih memilih untuk meneruskan hubungan dengan gadis TikTok itu.

“Saya dan suami berkenalan sejak tahun 2007 ketika masing-masing sedang belajar di peringkat diploma dan sarjana muda. Selepas beberapa bulan tamat belajar, kami berdua berkahwin. Hidup sama-sama susah, tiada apa-apa harta. Setelah dua tahun menikah, kami dapat cahaya mata lelaki. Saya berhenti kerja selepas anak kami lahir.

“Anak kami menghidap autisme dan sawan tangis. Disebabkan bayi selalu menangis, kami tak mahu ambil risiko untuk hantar ke pengasuh. Bimbangkan keselamatan anak. Suami turut berhenti kerja dan memutuskan untuk memulakan perniagaan sendiri. Tiga tahun kemudian, saya dapat bayi baru lagi. Anak perempuan. 

Baca Artikel Penuh