“Tergamak suami khianati aku, berkecai hati tengok dia berselimut dengan adik angkat di ruang tamu!”

Oleh WAN SITI AMINAH

Seorang wanita tidak menyangka lelaki dipilihnya sebagai suami boleh berubah sekelip mata selepas kehadiran keluarga angkat di dalam ‘rumah tangga’ mereka.

Lebih memburukkan keadaan, suami kepada wanita yang dikenali sebagai Ana itu sanggup mengkhianati ikatan janji suci mereka hanya kerana ingin memiliki zuriat.

Digantung tidak bertali, Ana kini hidup bagai patung tak bernyawa selepas melalui episod hitam dalam hidupnya angkara perbuatan zalim keluarga angkatnya sendiri.

Berikut adalah perkongsian mengenai detik-detik kemusnahan hidup Ana yang diceritakan semula oleh sepupunya, Piya.

“Kisah ini bukan mengenai aku. Tetapi ia bermula dengan ‘trip’ ketika aku temankan sepupu iaitu Kak Ana untuk memberi bantuan kepada orang yang memerlukan. Kisah ini berlaku pada lima atau enam tahun yang lalu. Jadi, sewaktu kejadian umur Kak Ana baru dalam 40-an. 

“Kak Ana ini asalnya adalah seorang pensyarah di sebuah universiti swasta di Kuala Lumpur. Suami dia beria sangat nak pindah Pahang. Jadi Kak Ana terpaksa berhenti dan ikut suami dia. Suami Kak Ana tiada kerja tetap, bekerja sendiri mengambil upah pendawaian elektrik (wiring) dekat rumah atau pejabat bila dipanggil.

Baca Artikel Penuh