Zainal Abidin jalani rawatan kelamin, nasihat para suami usah malu kerana ia ‘boleh dibaiki’

Oleh WAN SITI AMINAH

Demi mengekalkan keharmonian rumah tangga, penyanyi veteran popular iaitu Datuk Zainal Abidin tidak segan untuk menjalani rawatan kelamin.

Hal ini kerana, masalah berhubungan dengan alat kelamin amatlah serius buat lelaki memandangkan ia boleh memudaratkan hubungan suami isteri dan rumah tangga. 

Oleh yang demikian, penyanyi berusia 64 tahun itu menyeru suami di luar sana untuk mendapatkan rawatan sekiranya berdepan masalah kegagalan fungsi alat kelamin.

Jelas Zainal, para suami tidak sepatutnya merasa malu atau ‘bersembunyi’ kerana masalah itu sangatlah normal bagi lelaki yang meningkat usia, lapor Harian Metro.

“Sebenarnya, tak perlu segan untuk bersuara mengenainya kerana apabila kita berkongsi, ia memberi peluang kepada mereka yang ada masalah sama seperti pernah saya lalui, untuk berusaha dan memperbaiki masalah itu. 

“Kalau disimpan, ia akan mengganggu hubungan dalam rumah tangga dan hubungan suami isteri itu sendiri akan menjadi semakin pudar. Ia akan mendatangkan satu perjalanan hidup yang negatif. 

Baca Artikel Penuh